Opgepast – FRAUDE

Recentelijk is er ook bij ons één van onze verkoopfacturen vervalst. Ons rekeningnummer van BNP-Paribas-Fortis was veranderd in een rekeningnummer van BPOST. Gelukkig had de alerte klant de reflex om toch eerst even telefonisch te checken of wij inderdaad van rekening nummer veranderd waren ! Wij bedanken deze klant nogmaals voor zijn opmerkzaamheid. Hierbij willen wij dan nog eens benadrukken: wij zijn NIET veranderd van rekeningnummer en het is dus nog steeds BE54 2930 1429 2397. Het spijtige in ons land is dat als je dit aangeeft bij de politie er niet veel mee gebeurt, aangezien er geen ‘schade’ geleden is. Verder is het zo dat er een dossier moet opgemaakt worden en dat kost tot 5000 euro, dus dat doet niemand. Je kunt dit alleen melden op een website van de FOD, en daar krijg je dan weer de raad om het bij de politie aan te geven. Zo blijven we in dezelfde cirkel ronddraaien, gebeurt er niks om verdere criminaliteit van deze individuen te stoppen, en kunnen zij dus vrijelijk hun spel spelen. We kunnen dus beter zelf voor een veiligere manier zorgen van bezorgen van facturen. We zijn dan ook gestart met het elektronisch versturen van al onze “grotere facturen”. Als u alsnog een papieren versie wil dan kan dat uiteraard, maar gezien wat we hierboven beschreven hebben, zouden we liever hebben dat we dat niet meer moeten doen.