Mc Donald’s investeert in meer faciliteiten voor zijn klanten in België:

Naast een Mc Donald’s restaurant op de Grote Markt (Grand Place) in Mons, is er nu ook een Mc Donald’s in het winkelcentrum  ‘Grands-Prés’ in Mons.  Het opende zijn deuren op 13 december.  Het winkelcentrum breidt ook nog steeds aanzienlijk uit.
Dit nieuwe restaurant betekent ook een 40-tal nieuwe jobs in de regio. Diploma’s zijn niet zo belangrijk, want iedere medewerker krijgt een opleiding van Mc Donald’s.   
Wij stonden in voor de elektriciteit, het schakelbord en de automatisatie via een PLC. Wat hier door de verschillende partners van McDonald’s gepresteerd werd is voor vele mensen utopie, maar alweer heeft het ganse “McDonald’s team” “es geschaft”. Twee weken voor de opening was bijna iedereen die de werf zag er zeker van, dat het restaurant niet zou openen op de voorziene openingsdatum, maar alweer werd een wonder verricht !
Gewezen premier Di Rupo, die Burgemeester van Mons is, kwam het restaurant feestelijk openen.
Op hetzelfde moment hebben wij ook ingestaan voor het nieuwe McDonald’s restaurant in Anderlues, dat nu zondag 20 december zijn deuren zal openen, evenals 4 restaurants waar de keuken geremodeld wordt, op naar meer en snellere service voor de klanten van McDonald’s. Zo is er nu een keukeninrichting met een soort van “transportband” die de afgewerkte producten van elke werkpost in de keuken naar de toonbank brengt, dat alles aangestuurd door een krachtig informaticasysteem. Er zijn ook heel wat meer grote touch screens waar de klanten door de prachtige menuschermen geloodst worden om zelf hun bestellingen in te tikken en elektronisch te betalen, i.p.v. te moeten wachten aan de toonbank als het heel druk is, zodat de klanten nog vlotter besteld kunnen worden.
We wensen de nieuwe en vernieuwde McDonald’s restaurants veel succes toe.
De voorbije maanden:
Het samenvallen van het openen van verschillende nieuwe Mc Donald’s restaurants in een korte periode, zorgde wel voor extra drukte, temeer omdat we ondertussen ook op verschillende andere grote en kleinere projecten bezig waren.  Maar met heel wat extra mensen – op een bepaald moment was het aantal koppen tijdelijk gegroeid van 27 naar 48- , veel creativiteit, goede communicatie, planning en coördinatie is het allemaal vrij goed gelukt!  Voor de mensen die ongemakken ondervonden hebben in de samenwerking met ons, wensen we bij deze onze excuses aan te bieden, maar de Tsunami aan werk van de laatste 4 maanden was eventjes teveel om onze normale manier van service te kunnen aanhouden. Bedankt aan iedereen die zich hiervoor ingezet heeft en er alles aan gedaan heeft om op zijn post te zorgen dat onze klanten de correcte producten konden krijgen.  Uiteraard bedanken we u, onze klanten, voor het vertrouwen dat jullie ons geven, om deze vele werven te kunnen en mogen uitvoeren.