Prijs uurlonen en jaarlijkse Onderhoudscontracten voor alarm- en branddetectiesystemen

Wij informeren u hierbij over het feit dat de prijs van onze jaarlijkse onderhoudscontracten  voor zowel alarmsystemen als branddetectiesystemen verhoogd zal worden per 01/01/2022.  Het exacte percentage is op heden nog niet bekend, maar het zal wellicht rond de 4 à 5% zijn (op heden is nog niet bekend hoeveel de indexering van de lonen zal bedragen begin januari).

Ook onze uurlonen zullen aangepast worden aan die meest recente indexverhogingen.

Wij danken u voor uw begrip.

Hebt u nog geen jaarlijks onderhoudscontract en vraagt u zich af wat het voordeel daarvan is ?

Een jaarlijks onderhoudscontract is verplicht voor INCERT en ook verschillende verzekeringen vragen dit. Het voordeel is dat uw systeem jaarlijks nagekeken wordt (= ook verplicht door het Ministerie van Binnenlandse Zaken). Bij dit jaarlijks nazicht worden de batterijen alsook alle andere componenten van het systeem gecheckt en indien nodig vervangen etc., zodat u geen (of toch bijna geen) valse alarmen hebt. Het tarief ligt ook van te voren vast. Als u een beroep op ons doet, en u hebt geen getekend onderhoudscontract, is de interventie veel duurder en hebt u meestal dus ook al een probleem ondervonden (vals alarm, piepende centrale, sirene die u niet uitkrijgt, het systeem niet meer kunnen opzetten etc.), wat uw gevoel van veiligheid natuurlijk niet bevordert.  Dit kan dus vermeden worden door een tijdig (jaarlijks) nazicht te laten doen.  Ook is het zo dat klanten met een OHC 24/7 geholpen worden, en andere klanten enkel tijdens de normale werkuren.  Tevens worden klanten met contract voorgenomen op klanten zonder contract.

Als u een onderhoudscontract hebt,  hoeft u ons normaal niet te contacteren voor het jaarlijks onderhoud, wij contacteren u zelf.  Er is wel een marge van 1 jaar, en 2 maand vroeger of later, dan het vorige onderhoud.